Social Media: Dromen terwijl je wakker bent

In Social Media kan alles. Net als op televisie, in een boek, of in een droom.
Ik kan melden dat ik ‘buiten in bad zit’, ‘op Kaap De Goede Hoop sta’, ‘na heftige seks een sigaretje rook’ of ‘nog een laatste wijntje neem’. Ik kan dat melden in willekeurige volgorde, op tijdstippen die ik zelf kies.
Ik kan dat melden terwijl ik slaap, al jaren niet rook of drink en ik alleen seks krijg als ik er voor betaal.

Op Social Media adverteren niet alleen bedrijven, iedereen adverteert zichzelf.
En adverteerders liegen. En als adverteerders niet liegen dat overdrijven zij.
Ook jij, en ook ik.
We scheppen een beeld van onszelf zoals we graag willen dat de ander ons ziet.

Daar doe jij niet aan mee? Prima joh. En je hebt toch veel ‘volgers en vrienden’? Mooi man.
Dan heb jij heel toevallig wél dat boeiende, interessante en dynamische leven waar wij zo graag deelgenoot van zijn. Dat leven waar wij, gewone mensen, alleen van kunnen dromen.
Wij moeten het doen met de droom, en Social Media is een beetje dromen terwijl je wakker bent.

En wanneer jij nu denkt dat ik dus om 9.00 uur in de ochtend niet aan de nasi goreng met pindasaus zit dan heb je het niet begrepen.

Zeg het maar!

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.