Hij liep er al dagen mee rond. Een account bij TradeTracker had hij aangemaakt, zijn website was goedgekeurd door TradeTracker en hij had zich aangemeld voor een groot aantal advertentie campagnes. Van ACSI Kampeerreizen tot Zelf kaas maken voor hobbyisten.
Wat er door zijn hoofd spookte had niet zozeer te maken met de vraag voor wie hij nu een advertentie zou plaatsen. Bonvacance.nl, e-Matching.nl of Duurzame tuinartikelen, het zou hem feitelijk worst zijn. Hij had zich via TradeTracker voor geen enkele productcampagne aangemeld waar hij niet achter kon staan. Nou ja, EBBM | Elektrische BuitenBoordMotor vond hij onzin. Een motor is een motor als hij 8 cilinders telt, vond hij. En niet als hij iets als ‘frrrttt’ als geluid maakt.
Maar of BTO – Snelste notebooks + beste prijs! nu een ware bewering was of dat de BCC veel scherpere aanbiedingen had: het boeide hem in het geheel niet.
Zijn vraag was van een andere aard.
Hij bladerde nogmaals door de verschillende campagnes en het gekoppelde ‘promotiemateriaal’, zoals dat zo mooi genoemd werd.
Een roterende banner van Duurzaam kamperen, een vierkante van Kleurzand, een langwerpige met de tekst Klik hier voor 0,2% minder hypotheekrente of toch die met die mooie vrouwen van Bandolera? Keuze had hij in overvloed. En geen enkele campagne stuitte hem principieel tegen de borst.
Nee, zijn vraag was veel eerder waar hij die advertenties zou plaatsen. Waar kun je de De barbecue expert! of Jamie Oliver keukenmateriaal aanprijzen zonder dat de bezoekers dat vreselijk irritant gaan vinden?
En, wanneer is een geschikt moment om Folieballon pakketten te promoten? Is het voorjaar de tijd om voor Edwards fietsen campagne te voeren? Hij wist het niet.
Maar als iemand het hem kon vertellen, en zo’n advertentie eens wat op zou leveren, dan was dat hem wel een gefeliciTAART waard.
Zeg het maar!