“Een moment voor je zelf, een moment voor Moccona”.
Kent u hem nog?? We horen er nooit meer iets van en dat is maar goed ook.
‘Moccona’; het klinkt als een drankje getrokken uit een veel te lang gedragen indianenschoen. Oploskoffie was het als ik mij niet vergis.

Nu is er wat nieuws. De reden dat ik er hier aandacht aan schenk is omdat ik vind dat u er even over na moet denken. U moet er over nadenken omdat de advertentie bedoeld is om u tot kopen te verleiden. Ik daarentegen vraag mij af welke volslagen idioot ook maar kan bedenken dat dit mensen verleidt tot het aanschaffen van een product. Volgens mij moet zelfs iemand met een ikukel van 10 hier niet intrappen. Ik zeg ‘moeten’ omdat de reclame al een tijdje loopt en er dus klaarblijkelijk mensen zijn die, ondanks de hevige maagkrampen die de advertentie zou moeten oproepen, toch bij het horen van deze reclame zich, op de fiets en tegen de wind in, naar de Jumbo spoeden met maar een gedachte: hoe koop ik mij zo snel mogelijk mijn eigen

GROENTEMOMENTJE

Groentemomentje.
laat het even inzinken, herhaal het woord een paar keer. Denk na over de mogelijke betekenis. Groentemomentje!
Probeer even dit woord in de van Dale voor je te zien.

groen·te de; v -n, -s planten die de mens als voedsel dienen
groen-te-moment-je het; zelfgekozen tijdstip waarop men groente drinkt

‘Zeg, zullen wij vanavond lekker een filmpje pakken?’ ‘He nee joh, je weet toch? Het is dinsdag! Dinsdagavond komen Johan en Liesbeth. Dan maken wij altijd even ruimte voor een GROENTEMOMENT.’
Of;
‘Dames en heren, alvorens wij ons op deze heerlijke vleesgerechten storten, is er nog iemand die even stilte wenst? Of is er wellicht behoefte aan een GROENTEMOMENT?’

Gisteren was ik met mijn kinderen bij de schooldokter (even de statistieken van de GGD opkrikken ;-), nu had die pleeg die dat interview afnam al de nodige inpertinente vragen. Ik moet er toch niet aan denken dat daar vandaag of morgen de vraag: ‘En, vertel eens ventje, hoe vaak per dag hebben jullie thuis een GROENTEMOMENTJE?’ aan toegevoegd wordt!

Laatst was er in de media aandacht voor de meest nietszeggende woorden van het afgelopen jaar. Geheel terecht kwamen daar termen als ‘je ding doen’, ‘een bruggetje bouwen’, ‘out of the box’ en ‘een stukje’ als regelrechte prijswinnaars in naar voren.

Mocht er een prijs worden uitgeloofd voor het meest stompzinnige woord van het jaar, dan nomineer ik bij dezen GROENTEMOMENT. Ik kan mij niet voorstellen dat het een regelrechte kanshebber is!

P.s. Klik hier voor uitleg over de “Bullshitbingo” op het blog van Remco Boas!